Ombruksplattformen

Digital plattform som effektiviserer kartlegging, deling og gjenbruk av utstyr og materiell mellom virksomheter i både offentlig og privat sektor.

Hva er Ombruksplattformen?

Ombruksplattformen er en digital løsning som hjelper virksomheter i både offentlig og privat sektor med å effektivisere ombruk og ressursdeling. Plattformen automatiserer og forenkler hele ombruksprosessen, fra registrering til overføring og rapportering.

I dag kastes store mengder fullt brukbare møbler, utstyr og byggematerialer, noe som både er kostbart og miljøbelastende. Ombruksplattformen bidrar til å redusere dette avfallet ved å gjøre det enkelt for virksomheter å dele ressurser internt eller eksternt med andre organisasjoner.

Gjennom plattformen får virksomheter en digital løsning for å registrere, dele og finne ressurser, med automatisk beregning av miljø- og kostnadsbesparelser.

Teknologier og funksjonalitet:
100% Nettbasert løsning Sikker håndtering av data API-integrasjoner Klimarapportering Avansert søkemotor Single Sign-On (SSO)
Ombruksplattformen

Slik fungerer Ombruksplattformen

1

Kartlegg og registrer

Registrer ressurser med bilder, beskrivelser, tilstand og teknisk informasjon i systemet.

2

Publiser i markedsplassen

Gjør ressursene tilgjengelige for andre virksomheter gjennom den interne markedsplassen.

3

Bestill eller reserver

Finn og bestill ressurser du trenger fra markedsplassen. Gjennomfør intern overføring.

4

Følg med og rapporter

Generer rapporter om kostnadsbesparelser, miljøeffekt og ombruksaktivitet i sanntid.

Nøkkelfunksjoner

  • Registrering og kartlegging av ressurser
  • Deling mellom virksomheter (intern/ekstern)
  • Avansert filtrering og søk
  • Bestillingsportal med godkjenningsprosesser
  • Automatisk beregning av miljø- og kostnadsbesparelser
  • Støtte for ulike typer eiendeler og ressurser
  • Integrasjon med eksisterende systemer
  • Støtte for hele livssyklusen til produktene
  • Robust tilgangsstyring
  • Mulighet for transporttjenester
  • Lagerløsninger og reparasjonstjenester
  • Samsvarer med WCAG, GDPR og andre standarder

Fordeler for virksomheten

Mindre innkjøp – mer ombruk

Reduser innkjøpskostnader betydelig ved å gjenbruke ressurser som allerede finnes i virksomheten eller tilgjengelig fra andre.

Ryddige prosesser på tvers

Enkle, digitale prosesser for ombruk og deling av ressurser mellom ulike virksomheter og avdelinger.

Lavere klimaavtrykk

Reduser virksomhetens klimafotavtrykk og bidra til sirkulærøkonomi ved å forlenge produkters levetid.

100% nettbasert løsning

Ingen installasjon nødvendig. Tilgjengelig overalt hvor du har internett, på alle enheter.

Enkel tilgangsstyring

Robust rollestyring og brukervennlig grensesnitt tilpasset ulike brukere i virksomheten.

Mål direkte resultater

Automatiske rapporter som måler besparelser i både kroner, avfallsmengde og CO₂-ekvivalenter.

Målbare resultater

15-30%
reduksjon i innkjøpskostnader
50-70%
reduksjon i avfallsmengde
80%
CO₂-besparelse per ombrukt enhet

Klar til å effektivisere ombruket i din virksomhet?

Ombruksplattformen hjelper bedrifter og offentlige virksomheter med å nå sine mål for bærekraft og kostnadseffektivitet gjennom digitalisert ombruk og deling av ressurser.

Besøk nettsiden Kontakt oss